België "daling tabaksprijs"

In België is commotie ontstaan door een maatregel van minister Didier Reynders van Financiën. Die heeft groen licht gegeven voor een verlaging van de tabaksprijs.
 

De minister zegt dat hij van Europa geen minimumprijs mag opleggen. Veel winkels zijn direct op de maatregel ingehaakt en verkopen nu al sigaretten en shag onder de officiële prijs.

Artsen en antirookclubs staan op hun achterste benen. De maatregel doorkruist het beleid om roken te ontmoedigen.

Zal Nederland volgen?

Reacties  

 
#110 wesley 2011-11-29 20:37
Met anti stank overlast ga ik ervan uit dat je met stank overlast roken bedoeld. Dat maakt je puntje bij paaltje dan antiroker. Het ''recht op roes'' staat los van roken. Heb net onderweg naar huis een peukje nog gerookt en heb daar geen roes van. Misschien geven die pillen dat als gevolg van een nicotine overdosis, maar van roken ken ik dat niet.

Pillen zijn geen vervangers. Zelf de E-sigaret komt niet eens dicht in de buurd van hoe roken voelt en smaakt. Dus die moord drugs maken niemand blij.

Oja, haha ben ik nu je baas? Lol
 
 
#109 Kees 2011-11-29 01:21
@ Wesley Ja hallo baas, maar onder welke categorie of subgroep zou ik dan vallen??

Ben anti stankoverlast maar voor "het recht op roes". Dan is wellicht een nicotinepil de ultieme oplossing. Dan zijn we allemaal blij
 
 
#108 wesley 2011-11-28 23:36
Noem het zoals je wilt jongen. Maar de defenitie van niet-roker beperkt zich slechts tot het universele van iemand die niet rookt. De subgroepen daarom heen zijn tegen (anti-) neutraal of voor (pro-). Maar het is mij goed voor te stellen dat jij (met een hard kentje daarom heen) je niet kan voorstellen dat sommige niet rokende mensen er anders tegen aan kunnen kijken als jij.
 
 
#107 Kees 2011-11-28 21:24
@Wesley. Ik kan mij niet voorstellen dat niet-rokers die gore stank lekker vinden. Behalve dan mee-rokers zoals Gijs. Slimme jongen overigens die Gijs. Gratis nicotine
 
 
#106 wesley 2011-11-28 10:07
O maar die zijn er wel hoor alleen inderdaad lang niet zo fel en hevig. Hoe dat kan?, simpel, de overheid bemoeit zich daar niet mee.

Leuke theorie Kees, maar wat dan met niet-rokers die het ook prettig vinden?
 
 
#105 Kees 2011-11-26 19:32
De stank van afgewerkte sigaretten werkt prikkelend op het reukorgaan van de rokers. Dat komt waarschijnlijk door de associatie met de kick en de roes van de nicotine.
 
 
#104 willem 2011-11-26 08:09
Dat is nou precies wat ik beboel met dat geleuter.
Waarom dan geen parfumstank discussies?
Waarom geen meststank discussies?
Rookdiscussies dus volop hé.
 
 
#103 wesley 2011-11-26 01:54
Nee dat ben ik niet, van waar weer zo'n dergelijke vraag?

Tja een gezonde sigaret, daar is niemand op tegen. Echter bestaat het gewoon niet. Maar stinken is wat meer een subjectieve term. Er zijn zat mensen die het niet vinden stinken of het zelfs een prettige geur vinden. Dus als het een andere geur geeft zullen er wel weer andere mensen zijn die het niet prettig vinden ruiken. Zo is het met vrijwel alles van parfum soorten tot mest.

Dat is de boodschap en daar zul je het mee moeten doen... Raar, is dat een soort verbastering van een rijdende rechter uitspraak? Nouja, ik haal me schouders er maar bij op.
 
 
#102 willem 2011-11-25 09:17
wesley,
even los van de discussie, zit ik er ver naast dat jij in een ander forum onder de naam dloops schrijft?

Ter zake.
In #93 slaat ene bart de spijker op z'n kop.
Dit is dus een grote wens van velen.
Lees alle discussies er maar op na.
Overlast plus de ellende die er door ontstaat.
Zolang dit niet geregeld is zullen velen blijven klagen.
Dus niet meer leuteren maar gewoon regelen, klaar!!!
Everybody happy, aldus bart.

Dat is de boodschap en daar zul je het mee moeten doen.